fredag 25 februari 2011

...

Jag vet inte vad jag ska ha för överskrift... Men jag har inte gjort så mycket... Varit i skolan under veckan. Där hände det inte allt för mycket. I måndags var vi och tittade på när S barnbarn var med i en simtävling. Det var lite gulligt. A var med och simmade. Hon sparkade och viftade så frenetriskt med armar och ben, men ändå så kom hon ingenstans. Oj, vad vi skrattade. D var väldigt duktig. Vann ett av sina race och kom två och trea i de andra.
I Tisdags var det jordbävning i Chch. Det var på nyheterna hela dagen, och är fortfarande!! 6.3 på richter skalan. Den värsta katastrofen hittils på NZ tror jag de sa. Runt 100 döda, ca 200 saknade och ännu fler allvarligt skadade. Vissa människor var de tvunga att skära loss... Hämskt. Som tur var så kännde vi inte av den här uppe. Chch ligger på sydön och Darg. norra nordön. Så det var ju bra. Men även här kan det bli jordbävingar... På kvällen lagade jag mat, pasta med lax och spenat. Pappas recept :D Jätte gott!!
Jag vet inte riktigt vad vi gjorde i onsdags. Inget särskillt antar jag...
I Torsdags var det en kompis 17 års dag, så på eftermiddagen var vi hemma hos henne, åt tårta och badade i deras pool. Det var kul :D
I Fredags/igår, spelade vi cone polo på sport and rec :D Det var jätte kul!! Man blir så glad och pigg av det spelet :D Alla är så snälla och roliga i vår s & r klass!!! På eftermiddagen var vi med på kyrkans ungdomsgrupp, först tjej samling där vi pratade om vänskap och gud och sedan "hängde" vi i the fish factory (ett hus som kyrkan äger för ungdomarna). Det var rätt tråkigt. Inget hände direkt. Alla pratade med kompisar om hur dagen varit och rent allmänt. Vi spelade lite biljard, men det var allt...
Det händer inte så mycket här... Har inte så mycket mer att berätta om... Imorgon ska vi till Metakaui (vet inte hur det stavas) museeum. Får se hur det blir. Så det blir ingen segling för mig denna helg... suck... fyra veckor till nästa... För den helgen om två veckor ska vi till Waangamatai.
Men nästa helg så ska vi på något som har med farming att göra. Fast det skulle tydligen vara en jätte sevärdhet. S kompis kommer från Wellington (tror det var det) för att se detta. Så det är något speciellt...
Ja, jag har inte så mycket mer att skriva om... Slutar nu... :P

2 kommentarer:

  1. Hej!
    För att inte hända ngt så händer det ganska mycket... Man skulle kunna tro att unga fröken inte riktigt ser allt som händer. Hoppas museibesöket blir lyckat trots inställd segling.
    Om den svenska stavningskontrollen fortfarande fungerar på datorn tror jag dina inlägg skulle vinna på en genomkörning innan publisering.
    Puss och Kram MaPa

    SvaraRadera
  2. Det där är inte ens värt en kommentar... men eftersom jag är så snäll, här får du en i alla fall...

    SvaraRadera