lördag 5 mars 2011

The Field days

Jag ska försöka rada upp allt vi har gjort denna vecka, för nu börjar det faktiskt hända något!!
I måndags hade vi vikarie för ordinarie (det rimmar) engeska lärare. Hon var lite skum, men hade en rolig indisk dialekt. På sport and rec delade vi in oss i grupper inför överlevnadslägret som är om två veckor!! Min grupp är bra, tre utbytesstudenter, tjejer, och tre kiwisar, killar. Det kan bli spännande...! Men vi har i alla fall bästa dykaren. Så det är bra. På kvällen hade jag en känsla av att vara hemma. Det har jag inte haft förut, inte på det sättet. Att säga godnatt till värmamman var som att säga godnatt till en ny mormor/farmor.
I tisdags hände inte mycket i skolan. Men på eftermiddagen gick jag och A-L till byn för att införskaffa lite nya saker. Jag behövde ett nytt skrivhäfte till matten, frimärken och hudkräm. Sedan köpte jag ett par gymnastik skor också. Men eftersom detta är Darg. så är utbudet inte stort... så min skor är vita och rosa.... inte färgen jag skulle valt direkt, men nu fanns inte mycket att välja på och nästa leverans skulle komma om ca en månad, kanske... A-L köpte också skor, fast till skolan och frimärken och ett nytt skrivhäfte till matten. Vi behövde ungefär samma saker. Men undertiden som vi var nere på byn blev det ström avbrott. Allt släcktes ner och affärerna stängde tills det att strömmen kom tillbaka... Vi köpte också blommor till värdmamman.
I onsdags hade jag en lite sämre dag... Huvudvärk och dagen släpade sig fram. Väl hemma gjorde jag lite matte och sedan kom S kompis från EF som skulle stanna till lördag, under the field days för att representera EF. Jag och A-L lagade middag. Bakad potatis med någon röra i. Det var jätte gott. Vad duktiga vi är!!
Eftersom vi hade J som gäst nu, sov hon i mitt rum, och jag flyttade in till A-L.
Torsdag. Idag blev jag utsedd till "Buddy" till en ny student från Ryssland. I vanliga fall utses en mer "erfaren" elev, men jag var tydligen tillräckligt kvalificerad. Det känndes bra! Hemma pluggade jag matte, gjorde klart alla uppgifter, även fredagens... På kvälle efter tea gick vi på en promenad. Det hann bli mörkt innan vi kom hem. Men det var väldigt skönt. Kvällen var alldeles varm och skön! När vi kom tillbaka hade vi efterrätt, fruktsallad med grekisk youghurt.
Fredagen började bra, mitt på dagen var det inte bra, men dagen slutade bra! När jag vaknade var jag jätte pigg och glad. Vi behövde inte ha skoluniformen på, om vi betalade 2 dollar som gick till Chch. Det känndes mer bekvämt när alla gick omkring i sina egna kläder. På sport and rec spelade vi cone polo. Det är det roligaste spelet jag har spelat hittls! Alla går crazy! Det är såååå kul!! Sport and rec är definitivt mitt favorit ämne!! Efter skolan var det girls group. Men jag hade ingen lust att prata om gud och se en film om honom. Så jag gick hem, A-L däremot följde med till N:s place. På kvällen följde jag dock med undomsgruppen till stranden. Det var skattjakt. Olika stationer där man skulle utföra olika saker, vi var sju grupper, ingen hittade skatten... När det blivit mörkt, riktigt mörkt, man kunde knappt se handen framför sig... spelade vi fireboll, eller jag spelade inte, jag tittade på. Fireboll är som fotboll fast bollen brinner! Det såg kul ut, men de som spelade barfota hade lite brännsår på fötterna när spelet var slut. Det var en jätte kul kväll!!!
Lördag. Igår var vi på The Field days. Det var kul! Men det regnade jätte mycket... Tur att jag tog med mig min jacka, men kompisarna hade inte ens ett paraply, så de blev lite blöta :P Det var som en marknad, fast ändå inte. Ungefär som anexet på globen horse show, fast bara med lagård, kor, får, traktorer, åker tema. Kan man säga. Men det fanns de som sålde handgjorda smycken mm också. Sedan, det häftigaste av allt! "The bushmen" det var sååå coolt!! Det var två killar i 20 års åldern som tävlade (en av dem världsmästare) i att klättra i träd och fajtas på en stock i vatten. De klättrade upp för "trädet" utan grenar eller något att hålla sig i med endast ett rep runt midjan och runt trädet och broddar på skorna, en av dem klättrade upp och ner på 8 sek!!!!!! Det var ett jätte jätte högt "träd"!!!! Jag var så inne i tävlingen att jag glömmde fotografera, vilket jag ångrar...! Men det var super duper coolt!!!! Sedan var det tävling i att plöja åker, det var intressant... Jag och A-L blev också bjudna till Auckland av två killar som sålde hamburgare, korv, fish and chips mm. Vi köpte lunch där, och de började prata med oss, de tycket att vi i stället för att bo i en lite by med inget alls, skulle komma till dem i Auckland.... Men vi ursäktade oss efter ett tag och gick innan de hann ge oss sina mobil nummer.... Mycket hände under dagen. Men vi hade väldigt roligt!!
Idag har vi inte hunnit göra så mycket än. Men jag har bytt säng :D Istället för min säng, som jag har bilder på, har jag nu en ännu större säng, högre, bredare och längre!! Jätte nice!!!! :D :D :D Nu ska vi försöka plugga in DVD:n så vi kan se en film :D

2 kommentarer:

  1. Superbra skrivet! Intressant att höra allt spännande du får vara med om. Sängbyte? Hade du slitit ut den gamla? Trodde inte man fick ha herrbesök hos värdmamman...
    Nu vill vi se lite bilder på ny säng och gärna lite omgivningsbilder.
    I dag ska vi hämta foder, fortsätta lägenhetsarbetet och Lis ska jobba. Vasaloppet körs i dag i ett strålande väder och lagom kallt.
    Puss och Kram MaPA

    SvaraRadera
  2. Ha. Ha. Ha. ... Du är så rolig.. NOT!!!!
    Rummet ser lika ut, bara en större säng.
    Var Vasan spännande??????
    Puss & Kram

    SvaraRadera