söndag 30 januari 2011

New Zealand!!

Nu ar jag framme i Nya Zeeland :D Jag har varit har i tre dagar nu, allt kanns bra, men jag hade lite hemlangtan igar nar jag vaknade. Hade trakigt och da langtade jag hem dar det alltid finns att gora... Jag har ett eget rum, med dubbelsang!!! Huset ar fint pa insidan men en aning nedganget pa utsidan. Hela byn Dargaville ar ratt nedgangen :( Det ar som om tiden stannade vad galler underhall av husen mm pa 50-talet. En del skyltar hanger pa trekvart och ar grona av alder. Men det ar annars en trevlig by.
Jag visste att det skulle vara mycket far och kor har. Men det verkar som om det gar 1 invanare pa 100 kor/far. De finns overallt!! Hastar finns ocksa men inte lika mycket.
Naturen har ar underbar!! Vi var vid havet idag. Eftersom det var lagvatten kunde man parkera bilen nere pa stranden. Vagorna var jatte hoga och lat hogt nar de kastade sig over stranden. Man kunde inte bada dar, men det var manga som holl pa med paragliding. Byn/hussamlingen som var dar var som en mini mini turist ort. Super mysig, dar skulle man kunna bo, med utsikt over havet och allt! Coolt! Vi var och badade vid en sjo ca 45 min fran darg. Det var varmt till en borjan, men nar solen gick i moln blev de3t jatte kallt, eller ja, tempen sjonk fran kanske 29 till 22 grader, men eftersom det blaste sa blev det kallt!

Det kommer ta ett tag innan jag vanjer mig vid maten har tror jag! Det ar langt ifran nyttigt!!! Igar till middag at vi fritterad korv, fritterade pommes och oststuvad pasta. Det var inte sa gott, men men. Idag till frukost at vi pannkakor med socker, banan, bacon och sirap!! Till FRUKOST!! Men det var bara for att vardmammans barnbarn var dar sa hon... Men vi far val se...

Borjar skolan pa onsdag. Eftersom jag ar i year 13 har jag lite storre frihet vad galler min skoluniform... jag far ha fargade "trojor". Men de maste vara enfargade och se ut pa ett speciellt satt. En annan sak ar att year 13 har mikro att varma lunchen i. Det har inte de andra... Skont att man ar i 13 ;)

2 kommentarer:

  1. Bra skrivet! Vi vill veta massvis om hur du har det och det dagliga livet i Dargaville. Ser fram emot bilder på ALLT! Allt från sneda skyltar till soliga dagar på beachen!
    Hoppas du och Anna-Lena har kul ihop och att ni lär känna Sharron bra.
    Pussar och kramar från Mamma och Pappa

    SvaraRadera
  2. Hej Jennifer,
    fick höra talas om din blogg genom farmor, så jag surfade runt och hittade hit.
    Det ska bli kul att läsa om din resa, du är ju i ett land som vi har lärt oss älska. Så otroligt vacker natur och trevliga människor.
    Och det där med fåren är helt sant, det finns ju typ 80 miljoner får och 4 miljoner människor. Hoppas du får lite bättre mat framöver, det finns ju mycket frukt och grönsaker och så får du väl lära dig att använda bbq:n. Lycka till i skolan! Kramar från Annelie

    SvaraRadera