lördag 23 april 2011

Bilder till Cape Rienga

Eftersom min kära far tyckte att jag skulle uppdatera min blogg, så gör jag det nu. Men jag visste inte vad jag skulle skriva om, hittils är det jag skrivit rätt värdelöst, speciellt denna mening... Men jag tänkte att jag kunde lägga upp lite bilder från Cape Rienga.

Vi gick en guidad tur i en grotta med stalagniter och stalagtiter, "lysmaskar" i taket och en jätte stor ål (ca 1 m). Det var jätte coolt!!!

Innan vi åkte ner till själva Manganuí, var vi uppe på en kulle med ett sten monument. Vi tog lite roliga bilder, här är en av dem.

Cape Rienga!! Så långt norrut man kan komma på Nya Zealand!! Där udden tar slut, tar nordligaste nordön slut. På bilden ser man att det går gess på vattnet i lnje. På höger sida är the Pacific och på vänster sida är Tasmansea.


Sandboarding in Te Paki.

Början på 90 mile beach. Om man har riktigt bra syn, kan man på denna bild se hur landet buktar in till höger och sedan går rakt upp till Cape Rienga. (Man kan faktiskt se det på bilden...)

Längst upp på denna karta, udden till vänster, är Cape Rienga.


Jätte stort Kauri tree.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar