lördag 14 maj 2011

Goat Island

Tisdag 10/5
Idag åkte vi till Goat Island med Sport and rec :D Vi stannar över natten och sedan åker vi hem igen. Mr W körda bussen Mr Wippy med hela sport and rec klassen + N och D (N är forna rec student på D.H.S) och D är min förra mattelärares son. Pete och Miss Exley följde också med såklart. Under tiden här ska vi snorkla och kayaking. Så var planen i alla fall, men vädrets makter hindrade snorkling, men de ca 2 höga vågorna var perfekta för kayaksurfing!!!
Vi sover i husvagnar tre och tre och måltiderna äts tillsammans i "servishuset" (kök, dush, toalett, sällskapsrum). När vi anlände till Goat Island, tre timmars bilfärd, åt vi lunch, packade in oss i husvagnarna och sedan bytte vi om och packade in oss i bussen igen och körde ner till stranden. Framme där lastade vi av kayakerna och snorkling gear och bar ner det till stranden. Sedan var det bara att köra!!! Vi såg relativt snabbt att någon snorkling annat än för D var inte att tala om, och inte heller att kayaking runt ön... Men kayaksurfing och bara kasta sig runt i vågorna var perfekt! Eftrsom alla hade våtdräkter på sig var det ingen som blev kall heller. Tyvärr hade jag alldeles för ont i ryggen för att kunna delta i dessa aktiviteter, så jag fick ett antal kameror i famnen och instruktionen att ta så många bilder jag kunde! Det är nästan lika kul att titta på som att faktiskt delta, i alla fall vad gäller sport and rec, för de inkluderar en så gott det går i alla fall!! Underbara kompisar!!!
Tillbaka på campingen lastade vi av allt och torkade våtdräkter, sedan åt vi middag. (Vi hade varit hela dagen på stranden, eller halva, beroende på hur man ser det). Efter middagen var det dags för tävling!! Och inte vilken tävling som helst heller...!! Haha, det är nog bara när "sport and rec eleverna" börjar fundera ut tävlingar som det slutar som denna gång... Först ska nämnas att detta är innomhus. De gjorde en bana runt biljardbordet, runt köksön, och mål och start var glasdörren (som lyckligtvis var öppen...). Sedan gick de ut och hämtade in en trehjuling. De började med att en satt på trehjulingen och en annan knuffade runt banan på tid... I slutet gav den som knuffade den som satt på trehjulingen en rejäl knuff och trehjulingen fick fart och "flög" över tröskeln och personen som satt trillade nästan av. Så var det för alla...! Efter ett tag gjorde de om tävlingen lite, ingen som knuffade, utan nu skulle man cykla... Jag kan säga att det såg oerhört roligt ut... Trehjuling är inte gjord för vuxna, den är alldeles för liten, men den gick inte sönder, så det var väl bra...
Men oj vad vi skrattade, jag tror alla hade skratt kramp...
Sedan satt C, A-L och jag tillsammans med "de vuxna" och pratade vid elden, någon gång vid 22-tiden tod D med sig C, A-L och mig på "possum hunt". Men vi såg ingen, med det hade varit coolt om vi gjort det. Sedan gick vi och lade oss.

Onsdag 11/5
Idag åkte vi hem igen. Men innan det, så hann vi med en del också. Det var hemskt väder... Ösregn och storm, värre än värsta vädret i Oct-Nov i SWE... Någon hade ställt flipflop utanför dörren, så de flöt iväg... För allt som var löst, flöt iväg, otroligt vad det kan regna på några timmar...
Eftersom det regnade åkte vi inte till stranden. Istället satt vi först inne och vi hade en liten tävling om choklad igen. Man skulle skjuta ner en boll i en av hålen (biljard), sätta på sig en jacka och sedan skära med kniv och gaffel i en "choklad kaka" (en sådan som man bryter). Och man skulle försöka äta så mycket man kunde utan att använda händerna tills någon annan knuffade bort en när de lyckats få ner en boll... Det var väldigt roligt!! Sedan sprang killarna ut och spelade rugby på "gräsmattan" utanför huset i regnet, efter ett tag bytte de till Bullrush så tjejerna kunde vara med. När alla var leriga från topp till tå, srang de in och dushade och bytte om, packade ihop i husvagnarna och sedan gav vi oss av hemmåt...
Halvvägs hem, Wellsford, stannade vi och åt lunch på McD. Jag åt en cheesburgare, som endast påminde mig om varför jag slutade äta på McD... inte gott!!!! Men jag och A-L blev helt förvånade över hur mycket killarna kunde äta... jag tror de köpte fem stora hamburgare var.... Otroligt.... Haha
Tillbaka till skolan packade vi ur bussen, lastade av kajakerna och alla snorkling gear. Sedan bar det av hem, jag och A-L fick skjuts hem av Mr W eftesom S jobbade.

Som alltid när vi varit på en tripp med Sport and rec har jag haft otroligt kul!!! Jag blir alltid så förvånad tror jag över hur extremt kul det är att var iväg med Sport and rec!!! Bästa ämnet någonsin!!! :D :D :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar