tisdag 22 mars 2011

Lite allmänt

Jag inser att det var ett rätt bra tag sedan jag uppdaterade min blogg. Har nog ingen jätte bra ursäkt för det... Mer än att jag har fullt upp här, finns roligare saker att göra än att sitta framför datorn. Alla vuxna borde jubla av glädje för att en tonåring 2011 säger något sådant!!!
Men jag ska försöka uppdatera er nu med vad som hänt sedan den 5 mars, som var senaste gången jag skrev. I detta inlägg blir det inte så detaljerat vad gäller två händelser, Whangamata och Survival camp. Dessa två ska få sitt eget inlägg. För då kan jag vara mer detaljerad. Men jag inser nu, att detta inlägg, som borde vara först, kommer att vara sist... What ever... Nu blev det så, bättre än inget alls!! Eller hur?!

Okej, första intressanta händelsen efter 5 mars.
10 mars.
Denna dag var väldigt rolig!! På engelska lektionen var jag den enda som var klar med uppgiften "Being there" (som förövrigt fortfarande är vad vi jobbar med på engelskan idag...). Min lärare sa att jag får klassen att verka dålig, att hon inte vet vad hon ska ge mig för uppgift som jag inte gör klart på två lektioner när de andra behöver tre veckor... Men nu till det roliga som hände, Sport and Rec, som alltid, höjdpunkten på dagen. Vi lekte med kajakerna i poolen. För att öva hantering av kajak i olika situationer inför the survival camp. Vi var indelade i fyra lag, Mitt lag; Damen, Joe, Jarred och jag själv. Bästa laget!! Vi vann, förövrigt ;) Lekarna vi gjorde i poolen gick ut på att paddla framlänges, baklänges, med kajaken upp och ner, dessa var stafetter, sedan hade vi en tävling där vi utsåg två personer från varje team. Damen och Joe från mitt lag, Damen satt ner i kajaken och Joe stod upp, en fot i varje kajak (två kajaker) och paddlade från ena sidan, vände, paddlade tillbaka. Samtidigt som de tre andra lagen gjorde likadant, jag som tyckte det var trångt när varje lag hade en kajak.... Jag tror ni förstår hur mycket vi skrattade, slår vad om att minst hälften av oss hade skratt kramp!! Det är helt obeskrivligt vad kul vi hade!! Sport and Rec är den bästa klassen någonsin!! Det är helt otroligt, man förvånas varje dag över hur underbara de är!!
Hemma pluggade jag matte, sedan lagade vi mat och bakade inför helgen. Vi hade ingen skola på fredagen, vi åkte på en weekend till Whangamata där vi mötte upp med S kompis och hennes två utbytesstudenter, från sverige och tyskland. Precis som jag och min "syster". Berättar mer om Whangamata i det andra inlägget.

14 mars:
Finns inte så mycket att skriva om. Jag hade ett matteprov som gick åt fanders, hade huvudvärk hela dagen. Måndagen efter helgen var av någon anledning inte bra alls, jag hade hemlängtan... Jag vet inte varför, och med tanke på det mood jag är i just i detta ögonblick kan jag inte för allt i värde förstå varför jag längtade hem... Men jag antar att jag hade en sänka där, skönt att den gick över utan att jag märkte det, jag kommer inte ens ihåg att jag hade den, är alldeles för upprymd just nu för negativa saker!!!

Okej, det var det. Jag hade glömmt att skriva dagbok för tisdagen... Kommer tyvärr inte ihåg vad jag gjorde då... Vet att vi packade allt inför Sport and rec, alla kajaker som skulle med, the diving gear and stuff like that, but what I did the rest of the day I have forgotten... Hemma packade jag inför lägret vet jag.

Nu har jag uppdaterat er allmänt om vad som har hänt. I de andra två inläggen som följer detta berättar jag om Whangamata och Survival camp. Men jag tror inte att det blir ida... Jag är för lat för det... Haha ska nog skriva min dagbok för igår och idag. Och sedan äta middag :D

1 kommentar:

  1. Hej söting!

    Även ingen info innehåller mycket info - jättebra skrivet och jag kan se er framför mig i poolen med kajakerna!
    Ser fram emot de två specialinläggen strax!
    Jag och Lis hemma från tre dagar i Storhogna - sol och 8 grader varmt.
    Puss, Pappa

    SvaraRadera