lördag 13 augusti 2011

Skolbal

Kia Ora!
Idag för en vecka sedan hade vi skolbal!!
Eftersom vi har haft Misa boende hos oss så har jag bott i A-L:s rum, så vi vaknade upp vid ungefär samma tid när Mel smsade oss "OH MY GOSG IM SO EXCITED D:" Efter det var det omöjligt att somna om helt och hållet, för nu var vi precis lika exalterade!!!! Hela förmiddagen gjorde vi inte mycket allt... Det var svårt att koncentrera sig och tillslut blev klockan 14.10 när Manda kom och hämtade oss, bilen var full av folk, Manda och hennes mamma i framsätet (vi behövde ju en chafför), Anthy, Melanie, Polina  och Cor, och sedan jag och A-L... Det blev trångt och mysigt... När vi kom fram var Mel, Hannah, Andrew, Morgs, Jodie redan där. Förutom Mandas bröder Andrew, Daniel och hennes pappa, var huset fullt av tjejer och med oss, nagelack, smink, löshår, fejknaglar, låcktångar, plattångar, hårspray, klänningar, strumbyxor, skor, hårsnoddar, hårnålar, högmusik, ljusa höga exalterade skratt och spring fram och tillbaka för att hitta vad vi behövde i kaoset som kom med allt... Men att göra sig iordning var nästan roligare än själva balen...
Allt eftersom droppade det in ännu fler folk, Jaques, Royce (i morgonrock 16 på eftermiddagen...), Matty och familjemedlämmar till nästan alla församlade.

Vid 18-tiden var det fotografering i Mandas vardagsrum, det var jätte roligt och vi tog många galna bilder, men också några seriösa.
När vi var klara med det åkte jag, A-L, Manda, Cor, Morgs, Anthy, Polina till en pensionär som bor på Awakino Road och som har gamla coola bilar, och han skulle köra oss till balen. Mel och Matty åkte för sig, Andrew åkte med Freja som han hämtade upp efter fotograferingen. Jaques och Royce åkte också för sig för att hämta upp "sina" tjejer.
Bilen vi åkte i var en gul Cheverolet (jag tror det var märket, men jag är inte säker...) Den var kanske från 50-talet eller något, super snygg!!! Jag, Polina, Cor och Morgs åkte först och sedan åkte han tillbaka och hämtade A-L, Manda och Anthy. När vi anlände till Town hall var det fullt med folk (i efterhand fick jag veta att det var approx 150 st) cirkus Kumara var där och sprutade eld, jonglerade mm och alla fotograferade så det blixtrade överallt och det var en profisionell fotograf där och tog bilder när vi klev ur bilen, sedan skulle vi gå upp för trappan och in. Jag vill inte bli en kändis och behöva utsättas för detta stup i kvarten, det var hemskt!! Vi sa i bilen innan vi klev ur till vår chafför "We have changed our mind, could you please just drive by and take us back?" Han svarade "No, the car before me are stopping and I have a car behind me and because of all the people on the other side I can not drive past. I am sorry. But you are going to be fine, do not worry about the door Morgan, I will step out first and open it for you and the same with you in the back, then smile and everything is going to be fine!" Sedan stannade han bilen och klev ur, gick runt motorhuven, böjde sig ner i en bugning och öppnade dörren, sträckte fram handen och hjälpte Morgs ut och sedan samma sak med oss. Vi ställde upp oss, precis som han sagt åt oss att göra, log och efter det, gick vi in... Den värsta delen var över...
Efter ett tag kom resten och Mel och Matty kom sist av alla. Vi gick in tillsammans och satte oss vid ett bord längst fram hos en kompis från min matteklass. Först framträdde cirkus Kumara och efter det dukades det fram en buffet i foajen (hur stavas det?) men maten var inte vad jag väntat mig... Fish and Chips, korv, paj mm inte direkt vad du väntar dig på en bal.... Vi ställde oss i kön för fotografering efter att year 13 hade haft sitt gruppfoto, vilket inte var så kul, alla knuffades och gjorde till sig för att vara i mitten samtidigt... Jag tycker inte om fotografering... Sedan tog vi foton bara vi kompisar. Jag gick också till en "spå tant". Om ni undrar, så var temat på balen Carnival. Det var det enda som hände... Låter som mycket nu, men med tankte på att det gick fort, så satt vi två tredjedelar av balen vid ett bord och pratade... Musiken de spelade var techno musik... Kanske tjugo stycken gjorde sitt bästa för att försöka dansa... Vid 23 tiden var balen över. Vi åkte hem till Royce, alla vi som gjort oss i ordning tillsammans utom Cor och Anthy. Anthy var för trött och Cor åkte till "the after ball" som gick ut i princip på att dricka tills du stupar... (I måndags berättade min historia lärare för oss att tjugostycken från efter balen låg på sjukhuset med alkoholförgiftning...). Hemma hos Royce hade vi vår egen after ball, vi såg på två filmer och sedan gick vi och lade oss vid 03.30 tiden...

Men skolbalen var en upplevelse. Men vi var alla överrens om att det roligaste var att göra sig iordning.

3 kommentarer:

  1. Hepp - ännu en upplevelse att lägga till din klippbok eller in i minnesbarken!
    Shit den borde vara full snart - time to go home...
    Pappa

    SvaraRadera
  2. JAG VILL SE BILDER!!!!
    kram
    mamma

    SvaraRadera
  3. Tjoho!
    Inte riktigt tid att åka hem... Har inte varit och åkt skidor än, bara fyra veckor kvar...! Och har sydön kvar. Sedan kommer ju ni och jag kan visa er runt!!
    Sedan är det dags att åka hem. Men jag tror att jag tar med mig ett par stycken hem... ;)
    Bilder kommer :D

    SvaraRadera