onsdag 15 juni 2011

Adventure forest and Rock climbing competition

Nu är jag duktig! Detta är andra inlägget på (nästan) en vecka!!

Denna vecka har vi haft väldigt roligt, eller i alla fall jag! I måndags var vi i en Adventure forest med Sport and Rec i Whangarei och idag var vi på en rock climbing competition, också i Whangarei. Sport and rec formade två team med en inhoppare som inte är från sport and rec.

Adventure forest:
Det var nästan som den i Wellington. Men denna var inte lika svår och hög. Den i Wellington var ca 25 m hög och den vi gjorde nu var ca 12 m hög. Också denna var runned by fransmän. Det var var jätte roligt! Vi var tvungna att klättra i par, "buddy system", det var rätt mycket flying fox, men det var bara roligt. Men säkerheten i Wellingon var bättre, men så var ju den svårare också. Men jag tror inte att det spelar så stor roll vad vi gör med sport and rec, vi har alltid roligt! Jag tror att bilderna talar för sig själva...







Rock climbing competition:
Idag var vi i Whangarei på en rock climbing competition! Det var "College day" och fyra olika skolor tävlade mot varandra; D.H.S, Whangarei Boys, Whangarei girls, och en till som jag inte vet namnet på. Norht tech var där också (som inte riktigt är en high school, den är mer inriktad på Sport and recreation, och de var mer belay än tävlade). Alla hade två team.
D.H.S hade två team, det var tänkt att vi skulle ha ett tjej team och ett kill team, men när själva lag tävlingen började ändrade vi om hela lag uppställningen och blandade i stället.
Det hela började med en individuell tävling. Det var sex olika "stationer" på klätterväggen i olika svårighetsgrader, och beroende på om man var senior eller junior och tjej eller kille var det olika svårt också. Man hade olika färger som man var tvungen att hålla sig till och om man använde någon annan blev man diskad och om man lutade sig i the hanus så blev man också diskad...
Alla lagen som var där var väldigt tävlingsinriktade förutom D.H.S... Vi var där för det sociala och för att ha kul, och om det varit ett pris för de som hade roligast, då hade vi definitivt vunnit! Tyvärr var det inget sådant, så vi förlorade... Men vi kom först från botten!! I den individuella tävlingen som var på förmiddagen kom jag sist.. Jag fick inga poäng... Denna wall var mycket svårare än den vi har på vår skola, så jag var inte riktigt förberädd, men jag ska inte komma med ursäkter, jag var rätt dålig... Men jag hade kul, och det är det viktigaste!!
Även denna gång talar nog bilderna för sig själva...





1 kommentar:

  1. Tjena!
    Verkar ju faktiskt svårt att ha tråkigt på dina sport & rec-lektioner...
    Snygg tröja - är det skoltröja?
    Berätta mer på Skype i helgen, Puss pappa

    SvaraRadera