söndag 26 december 2010

Julhelgen

Idag är det den 26 december, annandagen. Snart är julen över. I år har det inte kännts som jul överhuvudtaget. Inte ens på julafton. Men förutom det så har det varit en av de bästa jularna. Min familj och jag firade själva uppe i fjällen. Men jag jobbade nästan hela julafton, kom hem lagom till Ferdinand.
Jag jobbar som skidlärare i Storhogna. Det är det roligaste som finns! Att få lära barn och ibland vuxna att åka skidor gör att man växer själv. Varje dag lär man sig nya saker när man lär känna nya människor. När man inte är här och gör det man gillar mest, då saknar man det. Men det är inte förens man kommer upp igen som man inser hur mycket man verkligen har saknat det! Det är inte alla som har sin hobby som jobb och dessutom världens bästa kollegor!!

Idag är det en månad kvar tills jag ska åka till NZ, Dargaville! Jag har inte riktigt förstått det än tror jag. Men jag kommer att sakna mitt jobb och mina vänner/kollegor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar