fredag 8 juli 2011

Whangarei och Hej då middag

Ni anar inte hur mysigt det är att sitta i halvmörker på morgonen, gardinerna fördragna för fönstrena, vinden vinande ute, en varm kopp te, varma scones och lyssna på melodikrysset! Jag kom på iden nu på morgonen, jag kan ju lyssna på radion på datorn! Så lyssnandes på detta, med ett leende på läpparna skriver jag dagens inlägg om en "hej då middag" vi hade förra veckan.

På fredagen den 1/7 åkte jag och min "syster" till Whangarei för att stanna med vår coordinator (som inte ens kom ihåg våra namn...). Vi åkte buss/van så vi var tvungna att gå en bit, men solen sken och det var riktigt varmt, så det var okej. När vi kom fram var det ingen hemma, de jobbade, men hade lämnat dörren "öppen" det var inte allt för svårt för A-L (som inte tänkte på att dörren ju faktiskt kunde var låst...) att öppna den... så mycket för låsta dörrar... :P Vi lade in våra saker i köket och sedan satt vi ute och läste tills de kom hem. Vi åt lunch och sedan åkte vi till Whangarei "city" för att möta F. Hon åker hem till Schweitz nästa vecka, så vi ville säga hej då. Efter ett lamt försök att hitta en balklänning till A-L bestämde vi oss för att gå på bio. Vi gick och såg Transformers 3 i 2D (eftersom den inte gick på 3D då). Den var rolig men inte jätte bra... Sedan sa vi hej då och vi åkte hem var och en för sig.

På lördagen efter frukost åkte vi till "The Kiwi house" för att se kiwi fåglarna. Men de låg och tryckte i sitt hus, men vi såg en uggla i stället... Efter att vi varit och handlat och varit på ett litet museum, vi såg NZ minsta kyrka, åkte vi tillbak till kiwi huset för att se om vi kunde se fåglarna denna gång. Bara jag och A-L gick in denna gång och vi såg dem!!! Sååå söta!!! När vi kom hem lagade vi mat inför kvällen, det var ett knytkalas och jag och A-L skulle ta med något typiskt svenskt/tyskt. Jag gjorde köttbullar och A-L gjorde något med pastry, skinka, ost och krydda. Sedan kom vår värdmamma och efter att vi packat våra saker och lastat in allt i bilen åkte vi till S och C för deras hej då middag! Det var jätte kul att se dem igen!! Tråkigt att de ska åka hem nu... På middagen var också två andra utbytesstudenter, inte med STS dock... Men det var roligt att lära känna dem också, som sagt, synd att alla åker hem nästa vecka...! Middagen var jätte roligt!! All möjlig olika mat och efterrätter! Det var ca 20 personer, mest vänner till värdfamiljen.
Sedan åkte vi hem till Darg. med S. Det var skönt att komma hem till ett rent, varmt (jämfört med coordinators) och rökfritt hus!! För vår coordinator och hennes man röker innomhus!! Inget undantag bara för att jag och A-L var där... Till och med våra sängkläder luktade ciggarett rök...
F.v (representerar länder) Sverige, Tyskland, Brasilien, Österrike, Österrike, Tyskland.
I bakgrunden ser vi Brasilianska flaggan, Österrikiska flaggan och (den syns inte för att vi står framför den) den Nyzeeländska flaggan.

2 kommentarer:

  1. Tog du någon bild på kiwifåglarna? skulle vilja se hur de ser ut.
    Har ni som kallaste vintern nu?
    Kram
    mamma

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det var inte tillåtet att fotografera... Tyvärr, men jag har en bild på mig och A-L med låtsas Kiwi ;)
    Nja, både ja och nej. Idag (söndag) är det varmt, ca 17C men i fredags haglade och stormade det, sviiiin kallt!! Vädret ändras hela tiden, det kan gå från varmt till kallt och sol till regn på fem minuter (jag har erfarat det...)
    Kram Kram

    SvaraRadera